tisdag 22 juni 2010

Ett tackkort...

till Annika som var mig behjälplig i samband med makens 50-års dag.

Till detta kort har jag funnit inspiration i Kadas grattiskort på Creativicas blogg.
De har en lift-tävling som pågår fram till den 20e juli. Passa på att vara med du också.

Mitt bidrag ser ut som följer...



Jag har låtit mig inspireras av framför allt färgerna men till viss del även av kortets formspråk. Den svarta texten går till exempel igen i swirlsen som är en rubon och den vita återkommer i det lilla tårtpappret. Detta papper får också vara med för att framhäva den runda formen som finns på Kadas kort. Det beiga bandet återfinns i de chalkade kanterna.

Nu ska jag gå ut i solen!

1 kommentar:

LenA sa...

Vad roligt att se denna bloggen få liv igen!
Och vilket vackert kort du har gjort som tack, helt underbart!

Kram Lena