lördag 30 augusti 2008

Elisabeth - Glassgubbe

Ja inte har det blivit särskilt mycket scrappat i augusti inte. Jag lyckades i alla fall få iväg mina bidrag till Stellas kit-utmaningar. Presenteras där och snart i "huvudbloggen" Arbets-Bi. Men nu var det bidrag till bloggpartyt det skulle handla om, inte sant.
Från sommarens minisemester till Köpenhamn kommer temat för denna LO. När vi satt där på parkbänken Sara och jag så började jag göra min barndoms "glassgubbe". Ni vet den man alltid gjorde på en Puckstång. I det här fallet var det en Magnum men det visade sig gå lika bra det. När jag såg hennes oförstående min insåg jag att hon har gått misste om en ack så viktig del av uppfostran. Det misstaget rättades genast till och nu blir det gubbar på alla glassar som det går att göra dem på. En tradition har förts vidare! Återväxten tryggad. =) Så till LOn, här kommer den...


Glassgubben



och en detalj för den som inte lärt sig glassgubbens ädla konst:

Inga kommentarer: