söndag 17 augusti 2008

Ulrika - Trollmor

Min bild är en tolkning av en visa som sjöngs för mig när jag var liten och som jag i min tur har sjungit/sjunger för min lilla tös när det är läggdags eller när tröst behövs. "När trollmor har lagt de elva små trollen och bundit fast dem i svansen..."
Den och "Tula hem och tula vall" ingår i standardrepertoaren. I brist på passande bilder och stämplar fick jag förlita mig på eget pyssel (igen). Vet inte om det fortfarande kan kallas LO eller om det går in under annat papperspyssel men ändå...
här kommer den:

Trollmor

1 kommentar:

ulrika_m sa...

Men vilken söt! Den visan sjöng jag också för mina barn, och min mor sjöng den för mig ... vilka minnen som kommer på en gång! Vilka gulliga troll hon har där i utdragssoffan. Tack så mycket för att du ville anta min utmaning! Kram.