söndag 26 juni 2011

SMAJ vecka 24

Här kommer bidragen lite huller om buller, men vad gör väl det?
För vecka 24 skapade vi över ordet "Harmoni" och visst är det väl harmoniskt med inlägg som kommer lite huller om buller. =)

Som det naturbarn jag är så passar det mig dock alldeles utmärkt. Vissa saker skall vara noga och exakta men kommer vi till det som ger mig harmoni i tillvaron så inte är det nödvändigtvis det förutsägbara och raka inte. När jag skulle börja med detta kort kom S och undrade vilket ord som gällde. När jag sa harmoni sa hon genast "- då blir det trädgården då? Får jag måla?" Klart det var rätt både med trädgården och med att hon fick måla. =) Så dagens SMAJ är ett joint venture. S har målat fram- och jag baksidan. =)


Det sköna med en trädgård; i alla fall för mig, är att även med oordning och ogräs blir det en skön upplevelse som fyller mig med harmoni. Sen är det klart att det kan vara lättare att koppla av om den är mer i ordning än i oordning MEN jag jobbar på det, att släppa kraven alltså och bara njuta. =)

Nu ska jag inte sitta in längre - dags att gå ut och skapa harmoni omkring mig. =)

Inga kommentarer: