söndag 3 juli 2011

Jul i juli!

Så här med "tropisk hetta" omkring mig svalkar jag ner mig med att göra julkort.
Den senaste helgens åskoväder med medföljande regn har gjort att luftfuktigheten är hög. När solen tittade fram idag så kröp termometern upp mot 30 grader och luftfuktigheten gjorde att man kände sig förflyttad till betydligt sydligare breddgrader.
När jag kom ut ifrån ICA, där jag varit och handlat, immade glasögonen igen. Känns lite ovant. =)
Gårdagen bjöd på en hel del regn, åska, hagel och allmänt oväder så varför inte ta itu med sådant pyssel som jag "ligger back med" främst blev det några bidrag till SMAJ, publiceras nog imorgon, och idag - julkortstillverkning, eftersom jag ändå inte kunde göra något mer nyttigt. (Hade ont pga vädret och ute gick ju inte att vara.) Jag har ännu inte kommit i närheten av att ha gjort ett julkort i veckan vilket var intentionen så lika bra att försöka få ihop några lite nu och då.

Här följer julkort nummer 12.


Fast detta kort gjorde jag förstås på Helliden. Mer bilder på alster därifrån kommer efterhand. Jag har inte glömt bort det - jag har bara inte suttit vid datorn så mycket.

Därpå julkort nummer 13, som fick bli dagens förmiddagspyssel.


Jag fortsätter med julkort av enkelt snitt. Endera dagen skall jag se om jag kan få till något mer pilligt och arbetat.
Nu skall jag jobba fixa lite med bilder så kanske det kommer ett inlägg imorgon också dvs om inte åskan brakar loss igen och lägger hinder i vägen. =)

Inga kommentarer: