måndag 4 juli 2011

Måndag = SMAJ

Idag är det måndag och då presenteras som vanligt ett nytt ord i Skrotbokens Mini Art Journal. Spännande att se vad det blir, jag har inte kollat ännu. Under helgens regnande har jag i alla fall passat på att göra ett par SMAJ kort för de veckor som har passerat. Förr eller senare är jag i kapp, hoppas jag. Nu fattas bara 12 kort för att vara i fatt, det var en god idé att börja i nutid och gå baklänges även om ordningen blir lite si och så. =)

Här mitt bidrag till vecka 17, ordet var tid.


Det är en gammal klyscha att tiden går fortare ju äldre man blir men jag är benägen att hålla med om det i alla fall. Det gäller att vara rädd om tiden, framför allt värderar jag tiden med min dotter. Tänk att barndomen försvinner så fort, så fort. Gäller att suga till sig och lagra så mycket kramar och kärlek man bara kan - tonårstiden är på god väg. =) Ett enkelt kort men det finns dock lite insmugna detaljer som inte är så lätta att finna i första taget. =)

Nästa SMAJ-kort jag gjort nu var över ordet: blomma, veckan bar nummer 22.


Här hade man lätt kunnat tro att det skulle komma att handla om mitt trädgårdsintresse men istället har jag valt att skriva lite om hur viktigt det är att få blomma som person.


Texten har jag dock blurrat eftersom den är privat.

Jag har även gjort klart kortet till vecka 26 men det tar jag senare idag.

2 kommentarer:

Mahlin78 sa...

Wow så snyggt v 22-kortet är! Kul att se något lite annorlunda mot sina egna kort :-)

Arvet sa...

Tack snälla!
Ja, det är ju bland annat det som är så roligt med den här utmaningen.