fredag 8 juli 2011

SMAJ vecka 27

Tänka sig ... i tid! Denna veckas SMAJ skapas över ordet sand.


I min tolkning blir det "guldet blev till sand" och jag har därför använt mig av bladguld på mitt kort. Bladguld och sand, naturligtvis.
Sanden kommer både ifrån vår gamla sandlåda, det är den mörka, men även från Barsebäcks strand där vi var och badade igår kväll. Den sanden är mycket finare och ljusare.
Strandsanden passade väldigt bra till att göra bokstäverna av men blev lite för upphöjd på pappret i övrigt. Den grövre sandlådesanden "sjönk" ihop bättre när limmet torkade. Nåväl, det ser i vart fall bättre ut i verkligheten än vad fotot visar och det är huvudsaken. Baksidans kuvert fick även det lite bladguld på lockets kanter. Inne i kuvertet gömmer sig; som vanligt, min privata tolkning av temat.
Jag redogör inte mer för den här, men som sagt temat för veckans SMAJ är "Guldet blev till sand".
För övrigt var det ett skönt kvällsdopp vi fick i havet. Ganska varmt, måste nog varit en 19 grader i alla fall.
Hoppas på uppehållsväder ikväll - i så fall blir det nog en tur dit igen. =)

Inga kommentarer: