tisdag 8 maj 2012

Iskallt

På väg hem (till morfar); från Nyårsfyrverkerierna i centrum, stannade S och jag till vid denna skulptur som för kvällen hade blivit förvandlad till en isskulptur.


Hon såg så eländigt kall ut där hon står nere vid kanalen i Tranås.
En riktig iskall brud - man förstår hennes ilska. =)

Visst är det otroligt så vackert iskristallerna har totalt täckt in skulpturen.

Jag ville hålla layouten så ren som möjligt och använde därför clearembossing för att få fram lite känsla av is och kyla. Dekorationerna har gått gå i "kristall", vitt och silver. Snöstjärnan vilar på en blomma som jag gjorde i plast för att ytterligare framhäva det isiga. Syns inte så bra på fotot dock.
Jag hade tänkt ha en titeltext till vänster det är därför den är lite tom. Har dock börjat fundera på om det är det jag vill eller ej. Ev. blir det några fler snöstjärnor istället. Ahh, det får ligga till sig helt enkelt. =)


En liten tag för att kunna berätta mer finns naturligtvis också med. Mesta skriften finns på baksidan av tagen.


Med denna lilla återblick till en riktigt kall natt hoppas jag att jag kan få förvänta mig en massa varma sköna kvällar och nätter framöver. Jag längtar sommaren!

Inga kommentarer: