fredag 30 mars 2012

"Ta 12" - Kreativ serie för 2012

Har bestämt missat att blogga mina bidrag till Skrotbokens årslånga serie som kallas för "Ta 12".

Information om "Ta 12"
Serien bygger på siffran tolv, på vilket sätt framgår när du läser vidare. För att serien skall passa så många som möjligt finns fler vägar för att deltaga.
Alternativ 1
Den 12e var månad tas minst ett foto; den som vill vara extra djärv tar 12, som sedan används för att skapa en layout; digital eller pappers, kort eller Art Journal. Det blir alltså ett nytt alster var månad.

När året är slut kommer du att ha 12 layouter/kort/Art Journals med fotodokumentation från året som gick.

Alternativ 2
Den 9e var månad presenteras månadens ord. Låt dig inspireras av dessa ord och använd minst ett av dem på ditt alster, oavsett om det är en layout; digital eller pappers, kort eller Art Journal.

Alternativ 3
Kombinera de båda föregående alternativen och använd både foto och ord på ditt alster.
Det är naturligtvis möjligt att deltaga precis så mycket eller litet man själv vill.
När året är slut kommer man att ha en trevlig "dagbok" över året som gick.

Jag har valt att arbeta med minst 12 foton och gör dubbellayouter.

Mitt bidrag till januari ...


Här har jag inte använt mig av månadens ord som var NY/NYTT

och till februari ...


Använde mig; som synes, av ett av månadens ord vilka var: VINTER/KÄRLEK
Tänk vad tiden går fort - snart är det dags för en ny fotodag igen. =)
Först borde jag väl få klart layouterna för mars månad. Får se om jag hinner innan den 5 april. Hmm, krockar en del med det faktum att S och jag ska iväg på påsklov.
Nå, den som lever får se. Fotona är tagna så förr eller senare blir det av. =)

Jag har hitintills färgat in mina egna papper och det är häftigt kul så det tänker jag fortsätta med. Får väl se vad det blir i mars. Alltid lika kul att leka med färger med mera.

Inga kommentarer: