måndag 12 mars 2012

Över en månad sedan sist ...

... men tiden går så otroligt fort. Hög tid att visa vad jag lyckades få till i februari även om vi låg sjuka en del av månaden.
Det har förresten varit envisa förkylningar/influensa symptom som inte velat ge med sig helt ännu, även om vi alla är mycket bättre nu. S låg för ankar största delen av sportlovet, feber och elände, så det blev inte mycket till uteaktivitet då inte.
Det är riktigt synd om henne - hon som längtat så efter att få vara ledig.

Nåväl, något litet hann jag i alla fall skapa.

Inför Valentin/Alla Hjärtans Dag skapade Skrotbokens inspiratörer i oskuldsfullt vitt. Här finner du det inlägget.

Jag gillar de effekter som vitt på vitt erbjuder i form av skuggningar. Så här blev mitt kort.



I januari presenterade vi en tutorial över saltteknik. Ännu en kul teknik att använda för att få fram häftiga bakgrunder. Mitt februariuppslag i Art Journal - 366 utmaningen är gjord med denna teknik.
Jag fick dessutom till två kort till februari uppföljningen.

Ett gratulationskort ...


Mönstret som saltkornen gjort fick mig att associera till rymden - vilket också fick bli kortets tema.

Det andra kortet var gjort med fler små saltkorn vilket gav ett spännande vattenmönster. =)


Jag hann med ett besök på Café Kreativ också och där fixade jag till detta kort som går i kalla nyanser men som har ett varmt innehåll. =)


Mestadels kort denna månad alltså men så är det när tiden inte riktigt räcker till.

Inga kommentarer: