måndag 23 juli 2012

Jag syr vidare ...


I brist på soligt badväder fortsätter jag sy väskor.

Det var väldigt länge sedan symaskinen var framme och när jag nu äntligen har ständig tillgång till den har jag fått blodad tand. =)

Igår morse sydde jag en väska och på em en bag. Sena kvällen påbörjades ännu en, som färdigställdes idag på morgonen. Detta är en kul modell att sy.

Jag tänker mig att den skulle kunna passa de flesta hobbyändamål - utöver att användas som handväska då förstås. =). Kan se att den passar både för scrappare och för den som ägnar sig åt annat handarbete som stickning, virkning eller brodyr.

De sex fickorna runt om väskan passar perfekt för mindre saker alternativt för en mobil. Kan dock se framför mig lite fler detaljer för att till exempel fästa sax osv.

Dålig bild men principen och storleken framgår i alla fall. =)

Nu tror jag att jag ska trotsa det mulna vädret; det regnar i alla fall inte just nu, och ge mig ut i skogen. Vore bra att få plockat lite fler blåbär. Litern från igår kväll räcker inte så långt. Vi vill gärna ha med lite av Dalarna hem. Vi samlar sommarminnen inför vinter. =)

Sedan blir det städning för hela slanten. Snart vänder vi söderut igen.

1 kommentar:

Anna sa...

Tack =)
Kul att jag är saknad!
Jag ska försöka ta tag i det =) ...

På loppisar kan du säkert hitta några gamla bilar du kan köpa billigt och plocka dem på navkapslar ;) Just dessa bilar/lasbilar är sådana billiga sonen fått på 10 kr marknad på City Gross och som han fått från nåt spel på Bakken -som inte är så hållbara för en 2 årig kille=)