tisdag 11 september 2012

Återblickar ...

... på månaderna som gick.

Visst har jag hunnit skapa en del även om det suttit hårt inne många gånger. Försöker prioritera att hålla igång med "Ta 12" och 366 utmaningarna så jag får dessa serier kompletta. Hopplöst när man tappar styrfarten och sen får kämpa för att komma i kapp. Nu är det mest bloggandet av dessa som inte blivit av. ;)

Lovar mig själv gång på gång att det måste bli ordning på torpet men sen kommer vardagen emellan och sätter fälleben igen. Min dator har gett upp och det har varit en del trixande för att få det att fungera - får låna S dator så länge men den har inte rensats och gjorts om till min ännu så en del bilder finns här och andra där, viss programvara jag vill ha finns inte på den osv osv.

Nog snackat, lite återblick på en del av de alster som jag trots allt fått klart och har tillgång till.

I maj publicerade jag ett inlägg på Skrotboken i samband med  Internationella Astmadagen. Här finner du det. Mitt bidrag fick handla om S överkänslighet för insektsbett.

Stackars S hade fått ett pyttelitet myggstick vid ena ögonbrynet och detta blev resultatet. Inte så kul då det tog flera dagar innan svullnaden gick ner igen.

Tack och lov har andningen inte påverkats någon gång ännu och förhoppningsvis har hon börjat växa ifrån den överkänsligheten nu. I somras fick hon en massa myggbett och klarade det jättebra.

I juni lyckades jag inte få till något men till juli månads teman gick det bättre.
Ett OS-år som detta måste man ju uppmärksamma och på Skrotboken valde vi att göra det genom att skapa monokromatiska alster med någon av färgerna på de olympiska ringarna.

Jag hade lite problem först med att få till något. Hade bestämt mig för att jobba med gult - för att utmana mig själv lite. Jag har visst inga gula papper hemma så det blev till att leka fram ett eget mönsterpapper. Den delen är kul. =)
Det syns inte så bra på fotot dock, dessutom är färgåtergivningen lite så där.

Det fick bli en layout om den traditionella fotbollsmatchen mellan lärare och 6-or. Naturligtvis vann S klass över lärarna. S gjorde mål! =)

När jag fått klart denna kom jag på att jag kunde göra en serie ATC-kort och använda mig av alla de olympiska färgerna.

De fem färgerna representerade med varsitt kort. När S fick se dem fick de namn också - hon har drabbats hårt av One Direction-infection. =)

Här finner du det aktuella inlägget i Skrotboken. Titta gärna in där för att se vad de andra hittade på.

Fler uppdateringar imorgon.



Inga kommentarer: