måndag 21 november 2011

Smått och gott från hösten, del 2

Jag fortsätter väl återblicken genom att se vad oktober månad fick bjuda på.

Hösten var kommen och det firades inne på Skrotboken med att dra igång höstskörden.
På Vegetariska världsdagen den 1 oktober ägnade vi oss åt att presentera alster med rotfruktstryck. Både Sam och jag skapade till det inlägget.


Vi gjorde olika stämplar som vi använde oss av. Först tänkte jag bara göra olika mönster på pappret för att sedan dela det och använda bitarna för sig men jag tyckte det blev lite fräckt så jag behöll det som ett helt mönsterpapper istället. (Inte helt lätt att arbeta med men ändå.) =)

Sam bestämde sig för att göra en löv stämpel genom att använda ett löv från trädgården som mall när hon skar ut mönstret. Så här blev hennes kort.



När det är höst kan man bara inte låta bli att bli inspirerad av de yrande höstlöven. Klart att det fick bli ett av temana på Skrotboken. Här finner du denna inspiration.
Jag gjorde ett kort ...


Sam gjorde hela fyra höstlövskort men dem får du kika efter i inlägget. =)

Utöver detta var det teknikinlägg som vanligt den 19e och 20e. Det färdiga alstret från septembers teknikinlägg presenterades tillsammans med de övriga bidragen. Eftersom det är ett Art Journal-alster får det komma i ett eget inlägg.

Efter att födelsedag med mera var avklarat vände vi (Sam och jag) kosan mot solen och nästan tre veckors sol och bad tillsammans med mamma. Fantastiskt skönt!

Inga kommentarer: