onsdag 18 januari 2012

Nytt år - nya utmaningar!

Önskar alla ett kreativt 2012.

Jag har varit rätt upptagen med att förbereda olika teknikinlägg som så småningom skall finna vägen till Skrotboken, det är dock hög tid att starta med årets utmaningar till mig själv.

I slutet av 2011 råkade jag snubbla över en väldigt spännande utmaning. Jag som aldrig i hela mitt liv har lyckats att föra dagbok skall ge mig i kast med att göra en månadsdagbok i Art Journal format.

Värdinna för utmaningen är Kate i bloggen The Kathryn Wheel.

I am joining Kate at The Kathryn Wheel this year for her 2012 366 challenge.
Pop over to Kate's if you want to see more or find out more about this challenge.


En uppslag i månaden med alla dagar markerade - bara att fylla i efterhand som dagarna går. Borde väl kunna funka? Nå, jag gör ett försök i alla fall.

För Januari uppslaget har jag valt att inte använda något mönsterpapper eller liknande utan jag har bara stämplat upp rutorna som jag skriver och doodlar kring.
Nästa månad kommer troligen att innebära ett helt annat upplägg men det är ju en del av charmen, tycker jag. =)



Så här ser det ut i dagsläget men än finns mycket yta kvar att doodla på.
Formatet är liggande A4 (210x297). Min förhoppning inför året är att jag skall kunna få jobba med många olika tekniker och ja, ha kul helt enkelt!

Bakgrund målad med vattenfärg och saltteknik, gesso, distresser, stämplar, vattenlösliga vaxkritor, Inka Gold metallfärg med mera.

3 kommentarer:

thekathrynwheel sa...

Welcome to the calendar challenge! I'm so happy that you will be playing along for 2012. Love your pages especially all your doodles :-) Happy new year!

Rainbow Lady sa...

Lovely pages and your doodles. Love Cynthia #58 x

Diane Kelsey sa...

Great doodles on your page. Your journal will be fun to look at over the months.