fredag 6 januari 2012

SMAJ vecka 49

Ännu ett kort till Skrotbokens Mini Art Journal.

Under vecka 49 skapade vi kring ordet: ORDNING

Jag har alltid gillat ordning och reda. Jag vill gärna ha var sak på sin plats och mycket rena ytor däremellan. När jag blev sjuk fick jag lära mig att minska ner på kraven när det gäller till exempel städning och ordning på det sättet. Nu kan det vara betydligt svårare att se att bakom den röra som infinner sig (vi bor ju trots allt fler i huset) finns en ordning och organisation.

Mitt i systematiseringen är det skönt med ett kreativt kaos! =)


På mitt kort får halvpärlorna visa på organiserad ordning kontra kreativitet. Skulle rätt vara rätt borde dock minst ett par pärlor hamna löst utanför swirlen. =)
(Har inte set det förrän i skrivande stund men det får nog faktiskt åtgärdas.)
Säg den som har snyggt och prydligt runt om sig medan den skapar.

Inga kommentarer: