lördag 7 januari 2012

SMAJ vecka 52

Så var det då dags för fjolårets sista bidrag till Skrotbokens Mini Art Journal.

Ett kort i veckan har det blivit (även om inte alla är bloggade ännu - får nog fortsätta blogga SMAJ-kort ännu ett tag) =)

Det sista ordet vi hade att skapa kring var: FRAMTIDEN

Kan väl inte passa bättre, så där sista veckan på året.
När jag satt och tänkte kring ämnet och letade papper föll min blick på ett härligt papper från BoBunny. Jag tyckte orden var tänkvärda så de fick bilda temat för mina framtidstankar.


Jag ville ha med en tag för mina tankar men det blev inte mycket utrymme över att limma på - därför valde jag att sy ihop de båda "nyckelpapperna" till ett konvolut. På tagen sitter en nyckel som också fungerar lite som ett lås så inte tagen åker ur. Låset till nyckeln sitter förstås på framsidan, för ovanlighetens skull placerad i en blomma. =)
Visst är det så att de tankar jag formulerat inför mig själv under arbetet med SMAJ 2011 har blivit en perfekt dagbok och en nyckel inför framtiden.

Till den som inte har hoppat på utmaningen men tycker det ser intressant ut kan jag bara säga: börja nu! Det går utmärkt att följa alla orden från det gångna året. De kommer att finnas kvar på Skrotboken.

Det har varit ett otroligt roligt projekt, TACK Mahlin78 får att du initierade och höll i arbetet med detta!
En stor samling kort har det blivit och det är fantastiskt roligt att sitta och bläddra tillbaka och titta på dem. En skatt inför framtiden.

Jag har som sagt fortfarande en hel hög kort som inte bloggats ännu men de kommer jag att beta av allt eftersom jag hinner med. Får kanske varva med lite annat också.
Nytt projekt för året som just inletts har jag också på gång, men mer om det en annan dag.

Inga kommentarer: