fredag 22 juni 2012

Glad midsommar!

Midsommarafton med dans kring stången, god mat, glada barn och drömmar om framtida prinsar. =)

Lite vemodig blir jag dock alltid inför midsommarhelgen - det är ju samtidigt vändpunkten och vi går mot mörkare och kallare tider, även om jag innerligt hoppas vi får en fin sommar först.
Det har inte varit så mycket av sol och värme hitintills och jag känner ett enormt behov av att få lapa i mig så mycket som möjligt av den "varan" innan hösten kommer.

Vemodigt var det också på skolavslutningen. Framtidshopp blandat med oro och lite sorg över att ett kapitel tog slut. S lämnar nu den skola hon har gått på i 7 år; ända sedan förskoleklassen, för att börja 7:an på ny skola och med nya kompisar.

Omtyckta lärare lämnas för nya, förhoppningsvis lika bra. K fick naturligtvis en gåva till skolavslutningen och jag fixade kortet.

Lite hastigt blev det, men ändå. Ett bokkort tyckte jag kunde passa en lärare. =)

Framsidan

Ryggen har först torrembossats för att få en skinn-look. Syns dock inte så bra på fotot.

Insidan.
Jag var inte helt nöjd med just denna kortmodell men hann inte hitta favoritmallen just då. Denna modell fann jag på nätet och jag gillade inte själva bokviket på denna den lika mycket som min "vanliga".
Förgyllde med lite guld här och där.

Förutom den MFF-tröja han fick som huvudsaklig gåva fick han chansen att vinna miljoner! Han lovade att höra av sig till klassen om det blev storvinst - för lite partytime! Vi har dock inte hört något så vi får väl hoppas att han i alla fall fick någon liten vinst, det hade varit honom väl unt. Alla vet väl hur dåliga lärarlönerna är nuförtiden.

Nu lägger vi vemodet åt sidan och riktar in oss på den underbara svenska sommaren. Det är dags att göra sig i ordning inför midsommardansen.

GLAD MIDSOMMAR!



Inga kommentarer: