söndag 24 juni 2012

SMAJ vecka 40

Oj, vad det var länge sedan nu!
SMAJ - Skrotbokens Mini Art Journal, serien som pågick under hela 2011. Ett ATC-kort i veckan under hela året.
Jag hann inte få klart alla under året men har jobbat ikapp utifrån de anteckningar jag i alla fall hade gjort var vecka. =)
Idag och imorgon kommer jag att visa två av dessa kort. De har legat länge och väntat på att bli bloggade - nu är det äntligen dags. (Ska bli skönt att få sortera in alla färdiga kort i pärmen tillsammans med de andra.) Fler ligger och väntar. =)

Som rubriken säger väljer jag att blogga kortet för vecka 40 idag på söndagen efter Midsommar - tyckte ordet var passande en dag som denna. =)

Ordet för vecka 40 var: Färg
Med midsommarhelgens alla blomsterkransar i färskt minne passar det väl bra, eller hur?


Under den vridbara ytan på baksidan har jag efter fotograferingen skrivit in mina personliga reflektioner kring ordet färg. =)

Nu när jag ser på ATC-kortet igen inser jag att det faktiskt har mer sommarglada färger än de höstens färger man egentligen kunde förvänta sig av ett kort från vecka 40. =) Måste ha haft lika stor sommarlängtan då som nu.





Inga kommentarer: