lördag 9 juni 2012

"Ta 12" - Maj

Tänk vad månaderna bara rullar på.
Nu är det snart den 12 igen och dags för en ny "Ta 12"-dag. Känns som att det är hög tid att blogga Maj månads bidrag med andra ord.
På tisdag, den 12, är det dags för skolavslutning. Tänk, sista skolavslutningen i denna skola. Nu blir S stor på riktigt - det är dags för högstadiet till hösten.

Den 12 maj tillbringades dock till stor del i sängen. Jag hade feber och var genomförkyld.
Fotografera fick man förstås klara ut i alla fall.

Så här blev det ...

På högersidan bilder från Kulturskolan i Lund. På väggen hängde en del alster av de ungdomar som går där. Ett av dem fastnade jag för direkt.
Texten till bilden med tåget lyder: "Var inte alltför optimistisk, ljuset i slutet av tunneln kan vara ett tåg"!
Passade min sjuka hjärna (tolkas fritt) speciellt bra just denna dag. =)

Mellan regnskurarna lyckades jag gå på lite vår-/försommarspaning i trädgården - lite frisk luft har ju aldrig skadat någon, eller hur? Clematisen hade nu slagit ut för fullt och äppelträdet blommade "på sista versen". Dagarna efter såg det ut som om det snöat under äppelträdet.
Satt uppe en stund för att få gjort lite bakgrunder i 366-albumet också men jag hade inte mycket till krafter inte.
Framemot kvällen hjälptes S och jag åt att baka lite kakor till söndagen.
Nyskördad rabarber till kakan och sparris till middagsbordet. Underbart!

På eftermiddagen åkte jag trots allt in för att höra på den konsert som "Hornträffen 2012" anordnade på Kulturskolan.
S med flera hade varit där under dagen och övat in ett konsertprogram som avslutades med ett bejublat nummer, för dagen kallat "Euphonia" ett klart vinnande nummer. =) Att sen S inte var med och spelade för hon hade legat med huvudvärk stor del av dagen fick väl ses som ett av ödets ironier. Jag kom i alla fall upp ur bingen en stund och förhoppningsvis smittade jag inte ner den hornblåsande delen av Skånes ungdomar för det.

Så såg det ut den 12 maj, hemma hos mig. Hur andra hade det samma dag kan du se inne på Skrotboken senare idag.

Inga kommentarer: