söndag 9 januari 2011

Nytt år - nya föresatser?

Visst, föresatser kan man ju ha men är det någon som på allvar tror att jag skall bli en flitigare bloggare?

Tänkte i alla fall försöka. (igen)

I år har jag tänkt mig att jag skall försöka haka på några olika utmaningar som faktiskt tvingar fram lite aktivitet även här i bloggen - hur det lyckas kan vi väl se om ett tag. Först ut är en utmaning där det gäller att skapa ett julkort i veckan under hela året. Lyckas jag bör alla kunna få julkort i år. Lyckas jag inte kan jag kanske bara maila runt och föreslå mina vänner att kolla runt i bloggen och välja ett av dem som blivit klart och kalla det för sitt eget. =)
(Kan man/får man göra så? - Borde väl i alla fall bli steget mer personligt än att bara maila runt vanliga julhälsningar.)
Vad den andra utmaningen går ut på återkommer jag till, kanske så snart som i morgon eller på tisdag. =)

Nåväl, julkort var det ju...
När första veckan närmar sig helg och kortet inte är klart än får man väl försöka ta sig samman och prestera något då. Fredagen var ingen bra dag rent fysiskt. Kroppen ogillar starkt alla dessa väderomslag och fredagen var usel.
Låg mest hela dagen pga värken men de få stunder jag var uppe försökte jag i alla fall pyssla lite, när jag nu inte kunde göra något annat. Var tyvärr både fumlig, valhänt och med rejält ont i fingrarna fick det bli lättaste möjliga lösningen för att få något gjort överhuvudtaget.
I scrapgömman fann jag några sparade gamla reklamkort (från något tidningsförlag) som jag nu kunde anpassa till de kortstommar jag förberedde för någon vecka sedan. Ett utslag av överskottsenergi =) i samband med att jag städade bland mina "spillbitar" av cardstock.

Resultatet då ...


Enklare än så här kan det nog knappast bli.
Ett band runt bilden och på med crackle accents, en manöver jag ångrade medan jag höll på - Ajjj! Trögflytande var bara förnamnet - båda händerna behövdes och de fick ligga och vila i timmar efteråt. Ändå klippte jag upp hålet i flaskan ett par gånger.
Gillar dock resultatet av just den mödan.


Detta kort gjorde inte så ont att framställa - tur det =) men rosetten var en utmaning. Det är väl tur man har pysslandet som hobby så man får träna finmotoriken ordentligt.
Det har blivit lite märklig färgåtergivning på korten men jag gitter inte försöka fotografera om dem.

Kära vän, om just du får ett av dessa kort i jul, vet då detta - korten må vara enkla men är framtagna under möda och med stor kärlek!
Gott nytt skaparår!

4 kommentarer:

Carola sa...

Å de är underbart fina och juliga. :D

Hoppas värken ska plåga dig mindre i år.

Kram

Arvet sa...

Tack söta du!
Ja, hoppas kan man ju alltid. =) Bara den värsta turbulensen i vädret ger med sig så skall det väl förhoppningsvis bli bättre. Ogillar när det svänger mellan + och - hela tiden.

maxell sa...

Va härligt juliga som jag missat. Å va skoj att du kör en sådan "utmaning".

Jag gillar inte heller smala öppningar i flaskor. Förklarligt, men ibland är det sånt man gör ändå... :)

Arvet sa...

Jo, det är ju det. Svårt att låta bli - det ger ju häftig effekt men borde nog lämnas till de bra hand-dagarna. =)
Jag hoppas kunna hålla mig igång med julkorten under året så kanske, bara kanske jag lyckas få skickat lite fler än i år.