fredag 28 januari 2011

Redan i vecka 4 ...

Hmmm, då kanske det kan passa att blogga om SMAJ för vecka 2, eller?
Vi har inte kommit långt in på detta året och redan nu är jag lätt försenad. =9

Nå, mitt mini art journal kort för vecka 2 är klart till sist. Det var det där med att hinna plocka fram färgerna som stjälpte det hela något.
Fötterna är i original i en ljublå färg och även om jag är frusen så har jag inte den nyansen på fötterna - jag har i och för sig inte den solbrännan eller smutsmängden att det skulle vara motiverat med den bruna färgen heller men den passar i alla fall bättre in i helheten. Lite alco ink rust fick fixa det.

Den som förstår dekorationerna på framsidan får gärna hojta till i en kommentar.


Det var det det, nu är det dags att ta itu med vecka 4 innan den har passerat.
Ett julkort och ett SMAJ bidrag på tema Längtan. Det borde man hinna under helgen, eller hur? Om jag sedan fick lite extra fart kanske jag till och med fick ihop ett bidrag till Skrotbokens februariteman också.

4 kommentarer:

maxell sa...

Haha tack för att du fick mig att le. Så underbart skrivet om fötterna. Å ja, de passar bättre in i helheten så där där du klivit i hundbajs... ;)

Bilderna är himla läckra. Inser att de är väldigt små och det är coolt i sig. Vad de betyder står ju... Men ja, det är en kudde för vila, dator för arbete och sånt som måste göras ibland, ett äpple för nyttig kost och även mellanmål, en hantel för träning som kan ge styrka och ett rött kors för sjukvården och hälsan i sig. Allt detta måste såklart balanseras eller fungera för att det ska vara balans. Känner igen mig. :)

Arvet sa...

Hrmpf ... hundbajs! Jo, du skulle mått då va?
Näru trampar jag i något så är det nog klaveret, eller i en galen tunna eller liknande.
Ja baksidan är inte helt obegriplig det kan jag hålla med om, men nu gällde det framsidan! Du vet den med de, hrm oskitiga och solbrända (lite finns kvar sen Teneriffa) fötterna.
Någon idé om varför fötterna överhuvudtaget finns där? Det finns faktiskt mycket symbolik i de olika momenten även om sidan tycks enkel. Nu ska jag hoppa in till dig och se om du bloggat några kort. =)

maxell sa...

Jag kom på sen att det var framsidan det gällde. *rodnar lite*

Å tja... det är en del symbolik där ja, men mina associationer just nu är barnförbjudna. ;) Men ja, jag har mina idéer som inte är så barnförbjudna med... vill du höra någon gång? hehe

Angående hundbajset är det sånt som händer här där vi bor. Vansinne att de inte tar reda på - bokstavligen - skiten. Å ja, liten man har klivit i det några gånger nu... Dock spelar det ingen större roll den här årstiden så länge det är fruset... äsch, nu får jag sluta. Det vart äckligt.

Arvet sa...

Tur man inte är lättäcklad av sig då.
Hundskit finns det gott om här också även om de flesta på gatan är duktiga med att ta hnd om det efter sina doggar. Någon var iofs väldigt tråkig med att alltid slänga sina påsar i vår soptunna när h_n gick förbi. Sam ritade en jättebra skylt och satte upp på tunnan - hon fick tom beröm av rehållningsarbtarna - de ville inte heller ha några lösa bajspåsar i tunnan. Efter ett tag som även inkluderade lurpassande på "förövaren" så upphörde det hela. Tack och lov! När jag är ute och går så går det inte fortare framåt än att jag hinner se var jag sätter fötterna så det är inga större problem där heller.
Nå, jag ser fram emot att få höra den x-rate-ade versionen någon dag. =)