söndag 18 december 2011

Blå-vitt och grafiskt, Julkort 24 - 25

Finland firade sin självständighetsdag den sjätte december, I Skrotboken presenterade Pippin alster i blått och vitt med anledning av detta. Här kan du finna det inlägget.

Jag gjorde ett litet vintrigt julkort.


Ett dubbelvikt kort i det mindre formatet. Det blåa pappret med vita prickar ger mig en känsla av snöfall. Jag placerade ut några snötyngda granar mitt i "snön". En rosett med bjällra får symbolisera julen.


Höstens trender
Jag antar att ingen har kunnat missa att grafiska, blockade och djurinspirerade mönster är heta i höst.
Jag fick äran att presentera flera läckra alster inspirerade av dessa trender. Du finner Skrotbokens inlägg här.

Själv valde jag att skapa mitt trendiga julkort i djurpälsinspirerade mönster. Lite annorlunda men kul!


Missa inte att titta in på alla de häftiga OP-inspirerade korten. Riktigt mycket nostalgi för oss som var med förra gången det begav sig. Jag minns speciellt en hundtandsmönstrad kjol som jag älskade innerligt. =)

Julkort var det även här och då kommer jag upp i julkort nummer 24 och 25.
Det lär inte bli ett julkort i veckan men tja, så pjåkigt är det inte ändå - jag har i alla fall kort till husbehov nu.

2 kommentarer:

maxell sa...

Jag såg ditt blåvita kort igen här en sväng idag i Skrotbokens blogg. Slogs av att det var vackert och snyggt. Så nu säger jag det här. ;)

Arvet sa...

Tack snälla!