fredag 2 december 2011

Julkort vecka 48

Aj aj aj då jag har ju totalt missat att "Ett julkort i veckan bloggen" hade kommit igång igen. Utmaningen för Ett julkort i veckan under vecka 48 är att dels beskriva en julkortsutmaning som du gillar och som vi kanske kan använda under 2012.

- Jag skulle vilja se en lösning med kort och kuvert i ett.
Förhoppningsvis står man i december med en massa färdiga kort och så skall man plötsligt ordna med kuvert till alla också. Där kunde en allt i ett lösning vara kul.

och dels att ...
titta igenom julkortsbloggen och hitta ett julkort som du vill lifta eller inspireras av. Det kanske är färgerna, upplägget, motivet eller någonting annat som gör dig kreativ, beskriv gärna vilket kort du valt och varför du valde just det kortet.

Jag har valt detta kort av Chruss ...


Jag föll för att det är ett enkelt men effektfullt kort. Som alltid när Chruss skapar är färgerna väl avvägda vilket ger ett elegant uttryck trots små medel.

Jag tog fasta på dels kortets uppbyggnad med tre papper, textraden samt de stämplade granarna. Jag kunde dock inte motstå frestelsen att smyga in en färgglad tomte. Det måste ju vara någon som är ute och "tippe ... tappar ..." =)


Jag har valt att låta kortet vara avlångt - det får mig att minnas de gamla köksbonaderna som sattes upp till jul.
Tyvärr gör inte fotot papperna rättvisa, de har en mycket vackrare färg än vad avfotograferingen kan visa upp. Usch vad jag ogillar mörka vinterdagar.

Då skall vi se - det blir julkort nummer ... 19. Jag har fler men de kan jag inte blogga riktigt ännu. =)

4 kommentarer:

Chruss sa...

Men tack! Vad kul att d valde mitt kort!
Och ditt var verkligen en fullträff!
ha en skön helg!

Arvet sa...

Tack!
Jag hoppas det var ok att publicera ditt kort här också. Jag hann inte fråga dig innan men tänkte kontakta dig idag. =)
Kram och en skön helg till dig också.
/Bi

Fia sa...

Ja, fantastiskt vackert kort du har gjort! Och det är så roligt att få läsa hur du har tänkt! Tack för att du har varit med och bidragit till julkortsbloggen!

Arvet sa...

Tack!
Ett rent nöje. =)