fredag 16 december 2011

Världsaidsdagen - Art Journal

Då var jag ikapp något så när. Dags att visa lite av december månads alster.

Den förste december är Världsaidsdagen, en dag väl värd att uppmärksamma.
Jag citerar maxell i Skrotbokens inlägg med anledning av dagen ...
"Dagen, som ägnas åt kampen mot sjukdomen aids världen över, instiftades av folkhälsoministrar från hela världen i samband med en konferens om aidsprevention 1988. Sedan dess har regeringar och organisationer över hela världen uppmärksammat dagen med olika informationskampanjer och aktiviteter. Under dagen hålls även minnesstunder och -ceremonier för alla de som lämnat oss efter insjuknande i HIV/AIDS."

Skrotbokens inspiratörer uppmärksammade detta genom att använda gummi på sina alster. Vill du se och läsa mer, tittar du här.

Mitt bidrag blev ett uppslag i min Art Journal.


Jag satt och bläddrade i en veckotidning då min blick föll på en annons för intimtvål. Med Gummi-temat i bakhuvudet började tankarna spinna loss. Själva skapandet fick bli i min Art Journal.

Med en flicka på väg in i tonåren kan det inte nog påpekas att försiktighet är en dygd. Vi har många bra samtal och det känns tryggt att vi har en öppen kommunikation. När det gäller användandet av kondom är det inte bara ett sätt att undvika en för tidig och oönskad graviditet och diverse sjukdomar utan det är också en billig livförsäkring.

En gummihandske; som modifierades på olika sätt, fick hjälpa till vid min tolkning - "Vill man vårda kärleken - skyddar man sig själv och varandra".


Bildtexten tagen direkt från Skrotboken. Jag använde mig av en massa olika infärgningar och tekniker på det uppslaget.
Av gummi använde jag förutom handsken en skumgummipensel som verktyg, en gummistämpel och en gummigrej för att göra mönster.

Att S och jag dessutom fick bra diskussion kring temat var ju inte helt fel. =)

Inga kommentarer: