lördag 17 december 2011

Samma men olika - Julkort 22 - 23.

Jag fortsätter med alster jag gjort till Skrotboken.

Mahin78 presenterade ett inlägg där vi skulle skapa två kort utifrån en skiss som hon gjort. Det ena kortet skulle dessutom ha ett stämplat och färglagt motiv medan det andra skulle vara utan. En kul utmaning!

Jag valde att göra mina kort i princip identiska förutom just då det här med motivet.


Jag bestämde mig, för en gång skull, för att använda mycket mönster på mina mönsterpapper och ville dessutom ha korten så lika som möjligt från början - vilket de också är, nästan identiska. Här har jag använt mig av mindre bokstäver för att kunna "trycka ihop" dem mer så motivet med pojken får plats. Julgranskulorna och stjärnan har fått lite glaze. Båda korten har fått lite extra glitter över snöstjärnor och text. Så här inför julen får man väl bjuda på att man själv glittrar och glimmar lite extra efter korttillverkningen. =)

Och så kortet utan stämplat motiv.


Samma bas som kortet med motiv men här har jag använt mig av större bokstäver och jag har spridit ut texten lite mer. Båda korten har fått lite extra snö med 3D-effekt.

Det var väldigt kul att testa på men faktiskt något svårare än jag trodde först. Det var svårare att göra ett kort utan motiv efter att ha gjort ett med. Helt plötsligt kändes det mer "naket".
Kommer man bara förbi det så är det nog en effektiv metod om man vill "massproducera" kort och ändå få lite variation.

2 kommentarer:

maxell sa...

Riktigt effektfullt med variationen med och utan motiv. De är så lika och ändå så olika.

Arvet sa...

Ja, det var riktigt kul att leka med korten på det viset - bara för att få fram skillnaden. =)