tisdag 1 juli 2008

Bloggparty - Utmaning

Min utmaning för er ALLA blir att doodla ett sant nutidsdokument!
Jag har försökt komma på en utmaning som jag inte har mött tidigare och det här blev resultatet. Döm mig inte för hårt! ;) Jag föreslår att du lägger en LO/lösa pappersbitar vid telefonen under en vecka och låter alla i hushållet vara med och doodla. På det sättet får du ett riktigt nutidsdokument att bevara till framtiden.

Tillåtet + med tillägg, efter förfrågan:
Foto (gärna klotterinspirerat)
max. ett sorts mönstrat papper eller annan deko som får täcka max. 20% av den yta som inte ev. foto täcker (antingen eller alltså).
OBS! att ca. 80% av ytan (exkl. foto) skall vara doodling/klotter! Kan du doodla sömmar (jag menar jag vet ju inte vad du gör när du sitter i telefon :D) eller så, så är det naturligtvis OK men doodling skall det vara.
Det är mao tillåtet att sätta fast smålappar som tex legat vid telefonen och de får gärna vara färgade MEN inte mönstrade. ALLA ev. lappar skall doodlas samman på LO till ett helt collage.
Centralt för nutidsdokumentet skall vara klottret. Tänk på att ev. tfn. nummer som skrivs får avidentifieras innan publiceringen.

Nu när jag har rört ihop begreppen ordentligt så skall jag (i sann matlagningsprogramsanda) visa ett förslag som jag förberett innan. Jag har dock fuskat eftersom jag inte visste förrän för ett par timmar sedan hur tävlingen skulle se ut i Juli. Fusk = tråkigt i det här sammanhanget!




OBS! Jag vill att det skall vara ett "nutidsdokument" så det är inte fel med en förklarande text bifogat till ditt bidrag OM LO´n blir för abstrakt.

Lämna en fungerande direktlänk till ditt bidrag när du kommenterar detta inlägg. Har du ingen blogg eller liknande så går det bra att maila ditt bidrag (bilden bör vara max. 500 bred) till birgitta.frank(@)gmail.com OBS! Glöm inte ta bort klammrarna runt @-tecknet när du klistrar in adressen.
Senast den 31/7 kl 23.59 vill jag se ett bidrag. Vinnare utses av mig och familjen samt via lotten och vinsten är "doodlig"!

Välkommna in med massor av bidrag!

6 kommentarer:

Carola sa...

Är det okej att det bara är jag som doodlar?
Ensam i mitt hushåll :D

Arvet sa...

Ja, om du inte kan få brevbäraren att lämna ett bidrag så!!!lol
Inga husdjur eller så?
Doodeli, doodeli, do... WOW! Som min dotter sjunger i en sång.

maxell sa...

Kanonutmaning. Skitbra att jag får prova på att fulldoodla en sida - igen! :)

Carola sa...

Hehe. Jodå en kisse har jag.
Kan fråga om han vill doodla ;)

Ang din fråga om min utmaning:

Band, spets o garn e tillåtet om dur en dekoration av dem. Ex en fläta.
Men inte bara lägga dit dom rätt o slätt. :D

Eleonor sa...

Är allt som inte står under tillåtet förbjudet? Eller får man använda andra typer av dekorationer som tex sömmar och knappar? Jag har en idé, men det faller om enbart 1 foto och en bit mönstrat papper är tillåtet förutom doodel-lappar...

Arvet sa...

Hm.... nu m�ste jag allt t�nka till lite!

.....

....

...

..

.

OK! Om vi s�ger s� h�r d�:

Foto (g�rna klotterinspirerat)
Max ett m�nstrat papper eller annan deko som f�r t�cka max. 20% av ytan. Fortfarande g�ller att 80% av ytan (exkl. foto)SKALL vara doodling. Kan du doodla s�mmarna (jag menar jag vet ju inte vad du g�r n�r du sitter i telefon, hi,hi)s� �r det naturligtvis OK men doodling skall det vara.
OBS! �ven att jag vill att det skall vara ett "nutidsdokument" s� det �r inte fel med en f�klarande text bifogat bidraget OM LO�n blir f�r abstrakt.