måndag 14 juli 2008

Anneh - Blomrabatt

Utmaningen hos Anneh består i att inspireras av en annons med blommor och 25% rabatt. För mig blir det helt enkelt en blomrabatt! Jag älskar den serie foton som jag har tagit på min dotter när hon planterar tagetes i en rabatt som vi just rensat på andra plantor. Just den här bilden tillhör inte de bästa men det var den jag råkade ha kvar nu. Den är inte så mörk i verkligheten som fotot av LO:n ger vid handen. Av någon anledning kommer jag alltid att tänka på en liten engelsk Lady när jag ser henne sitta där på huk och plantera blommor, klädd i sin blommiga klänning och med hatten nertryckt över de ljusa lockarna.
De gula filtblommorna är köpta resten är egentillverkade.Jag ville använda dem för att förhöja/framhäva mönstret på pappret.

4 kommentarer:

♥Annes Scrapperi♥ sa...

En sån härlig Lo och vilken fin tolkning av annonsen! TACK!

/Anne

elsamaja sa...

Hej
Vilken fin LO med "lisskullan" på.
Tar jag aldeles fel när jagt tror att det är en dräkt från Leksand??
Att jag är nyfiken på det, beror på att jag har en bror i Leksand, och att jag själv bodde där vintern 69-70.

Kram

Arvet sa...

TACK! Ja, visst är hon väl söt! Jag är född i Avesta (min bror i Leksand) men vi boddde i Hedemora så jag misstänker att det är en Hedemoradräkt, de har ju egen. Barndräkterna är väldigt lika varandra men jag tror att det är lite olika schalar och hättor. Vet ngn. att ge besked så rätta mig gärna. Och visst skulle det ha stått Lisskulla fast hon fick bli försvenskad när hon nu går i "lånta fjädrar". (Dräkterna från den bördigare delen av Skåne är ju fullständigt olösliga att göra har jag hört - dem bör man nog ärva.)

Arvet sa...

Men herre min je! Nu har mor varit inne och kollat och undrar vilken bror jag talar om...
Jag måste nog sluta skriva på nätterna. Han är ju född i Falun!!!
Som en kan svammla!