söndag 20 juli 2008

Anki - "Sommar-ro"

Medan jag förberedde mig inför en konsert (jo, jag ska sjunga tillsammans med ett par andra) i kväll, så föll min blick på dessa fotografier. Jag hade suttit och tittat igenom lite bilder igår kväll innan jag la mig och de låg nu utspridda på bordet. Med sången fortfarande ringande i huvudet så såg jag hur totalt avslappnad, utlämnad men fridfullt min dotter ligger där i hängstolen och sover. Hon hade satt sig där för att läsa men efter en stund så hade hon blundat och bara njutit av fågelsången, solen, värmen och alla ljud och dofter runt omkring sig. Hon somnade och drömde ljuva drömmar, berättade hon när vi väl hade hittat var hon hade blivit av. Det blev inte sista gången hon sov där kan jag meddela!
(Det blev lite värre med nattsömnen men vad har man sommarlov till om man inte får vända dygnet!?)
Nåväl, i rosenrött hon drömmer... tänkte jag och då började "En vänlig grönskas rika dräkt..." sjunga i huvudet. Well, the rest is history. Snabbt mer eller mindre slängde jag ihop denna LO. Inte ngn av mina bästa men för mig skildrar den en känsla som jag ville fånga och eftersom de egna "mönsterpapper" jag hade lekt lite med låg nära fotona så fick de bilda bakgrund. Färgerna är ju perfekta. Mönsterpapper var ju del i Ankis utmaning så därför får denna LO platsa där.
Lång historia men till slut blev det alltså: Sommar-ro

Inga kommentarer: