fredag 6 juni 2008

Skiss från Carola

Efter en del möda har jag lyckats prestera kort/LO i formatet 6x12. Först efteråt upptäckte jag att valfritt format var tillåtet. Men vad är en utmaning om det inte ska ta emot lite! :o)
Jag skulle göra ett kort till "farmors" födelsedag idag och ville gärna pröva på att använda Carolas inspirerande skiss. Svärmor blev glad och det är huvudsaken men hur jag lyckats tolka skissen får ni bedöma själva.
Dikten har min dotter själv hittat på dagen till ära. Hon tyckte farmor såg lite klurig ut på bilden.








Saras dikt lyder:

Farmor, farmor jag älskar dig så.
Undrar bara vad du tänker på.
Tänker du på violen den blå
eller rosen den röda?
Barnben som blöda
eller kärleken som flöda
mellan oss?

1 kommentar:

Carola sa...

Supersnyggt!!

Kul att du gilla min skiss :D

Kramiz/Carola