måndag 8 augusti 2011

Art Journal - Introduktion

Under 2011 har jag inte bara ägnat mig åt Skrotbokens mini Art Journal utan jag har även börjat experimentera med en Art Journal i större format. Här passar jag på att leka med olika tekniker samtidigt som jag skildrar lite ditten och datten ur vardagen, fäster tänkvärda texter på pränt och så vidare. En "artistisk" lekstuga med andra ord. =)


Så här ser omslaget till min Art Journal ut.

Några sidor har tidigare publicerats i Skrotboken och nu kan det väl vara dags att visa upp dem även här.


Här ett collage där jag har jag lekt lite med olika färger. Boksidor har rivits och färgats in. Utöver detta har jag även stämplat sidan. Här finner du Skrotbokens inlägg med en introduktion till collagetekniken.


Ett collage light!

Här har jag lekt lite med färg genom att blåsa med sugrör. Tekniken presenteras här! Blaskigt men väldigt kul!


och denna ...


Fler sidor kommer sannolikt att dyka upp både här och i Skrotboken.
En sida som dock bara dyker upp här, är denna som jag gjorde efter en filmkväll tillsammans med min älskade dotter.


Den är lika färgstark som S! =) Det får vara allt för idag. Imorgon måste jag bestämt försöka hinna ägna mig lite åt Art Journal fast i miniformat! Har inte blivit klar med förra veckans ord och imorgon (eg. idag eftersom timman är sen) kommer det ett nytt ord att tänka till om.

Inga kommentarer: