fredag 26 augusti 2011

SMAJ vecka 32

Ännu ett bidrag till Skrotbokens mini art journal utmaning. Det är en utmaning som pågår under hela 2011 och det är bara att hoppa på närhelst man vill. =) Här finner du mer information.

Under vecka 32 fick vi ordet: RESA att fundera kring.

Det gångna året har inneburit en hel del resande även om det inte har rört sig om så långa distanser var gång. I "grevens tid" innan skolan skulle börja igen fick min mamma, jag och S för oss att vi skulle ta en nostalgitripp till min barndoms sommarviste Vallersvik, på västkusten. Härligt att åter få gå på klippor. Havet har jag ju nästgårds till vardags, men klippor har jag inga. =)


De flesta resor jag företagit i mitt liv har haft en bil inkluderad sååå valet av motiv var inte så svårt (framför allt inte som det låg ett reklamblad med bilden av denna bil, överst på mitt bord). Kunde inte bli mycket lämpligare just i stunden. =)
Mellan de båda hjärtana stod det egentligen namnet på en svensk stad.

Men för mig handlar inte resande enbart om att förflytta sig mellan två punkter på kartan ...


... utan minst lika mycket om den resa man understundom gör i sitt inre.
Här fick jag dessutom användning av kantbården på det My Mind´s Eye papper jag använde.

1 kommentar:

Sara sa...

Åh vilket fint!! Tokgillar bilen! :-D