torsdag 4 augusti 2011

Helliden

För några av deltagarna från årets sommarkurs är det snart dags igen. Lyckliga ni, själv får jag stanna hemma. Liiiite avundsjuk är jag allt. =) De skall få glädja sig åt digital bildbearbetning/scrapbooking. Önskar så att jag kunde vara med.
Med detta sagt skall jag ta mig samman och presentera något av det jag gjorde på sommarkursen i juni. Kan väl vara på tiden.
Först lite bilder från mitt Jujutsy projekt.
Det hela började med att jag skulle ta fram några foton att mjukstarta med för att få igång skapandeprocessen så att säga. Inte visste jag då att det skulle bli den serien med foton som jag ägnade en stor del av kurstiden åt. =) Jag hann liksom aldrig ta fram de foton jag hade tänkt scrappa - men vad gör det!
Några layouter som skildrar en del av S tid på NJS Kobudo, Jujutsy and Raw Combat Camp i Norra Hammar i april i år.
Eftersom det var en serie med foton ville jag också använda papper ur samma serie, då är det göttemos att vara på en kurs där det finns hela stacks att välja papper ur. De papper jag valde gav mig en lite asiatisk känsla och de stämde väl med fotografierna. Nu minns jag inte vad pappersserien heter men det spelar kanske mindre roll. =)


För att få dessa båda papper som är väl olika i formspråk att "gifta sig" bättre ritade jag med embossingpenna (klar); tack för tipset Gabriella, så att sidan med "strålarna" fick en rund ring och sidan med cirkelformen fick streck som förlängde strålarna från vänstersidan. Kobudosvärden har jag gjort av långa tändstickor som formats, distressats och lackats med hjälp av decoupagelack.

Dagen inleddes med att barn och ungdomar tränade Jujutsy instruerade av Sensej Nebojsa. Glädjen var stor då S och M fick vara med och demonstrera övningarna för de andra. =)


De inre stämplade cirklarna är upphöjda från underlaget för att ge lite mer liv. Jag ville göra en egen dekoration även på denna sidan och valde att göra ett blått bälte. Egentligen skulle det var orange som S bälte men det blåa balanserade fotot bättre. =) Numer bär hon grönt. Dessa och de följande sidorna har mycket glittereffekter i pappret.


Efter lunch var det dags för Kobudoträningen. Den utfördes ute på torget vilket var väldigt uppskattat av alla Norra Hammars ynglingar. =)
Rätt vad det var hörde jag en kille vissla till och säga nämen kolla det är ju två brudar, f_n va läckert! ;)
När Kobudopasset var avklarat var det dags för Combat-passet. Det var skoj till att börja med men sen tyckte tjejerna att det blev lite väl våldsamt och "trist" så de anordnade en egen redskapsträning istället.


Eftermiddagen varvade de redskapsträning och Combat ända tills S och jag bestämde att det var dags att dra vidare till mormor för en minisemester. De andra skåningarna stannade kvar och tränade ytterligare någon timma innan de vände åter hemåt.

Sex layouter blev det av de foton jag tänkte mjukstarta med. Trots att de är ganska enkla tog det lite tid för att få dem att hålla ihop. Det blev ett projekt som låg och mognade under hela kursen. Så kan det gå.
Överhuvudtaget var jag glad över att kunna ha flera projekt igång samtidigt och att de kunde få ligga till sig medan jag gjorde andra saker.

Inga kommentarer: