torsdag 25 augusti 2011

SMAJ vecka 12

Oj, va tiden går fort. Inser att det tog klart mycket längre tid mellan bloggandet än jag hade planerat. Idag får det bli ett par SMAJ bidrag. Börjar med ett av de gamla orden som jag inte hann med i våras.
Ordet för vecka 12 var: ÖNSKAR


Riktiga fjädrar fick förstärka damens fjäderplym och äntligen fick jag användning för en av de "hattnålar" jag har. Tycker det är grymt svårt att använda dem. Är hela tiden rädd att någon skall göra sig illa på spetsen. =)

Jag hade just råkat på en dikt av Annika kym, det fick bli den som satte temat för detta SMAJ-kort.


Här ser man tydligt att kortbasen jag använt är ett cardstock som färgats in med kaffe. Jag kan tydligen inte få Blogger att förstå hur man lägger in länkar idag, Blogger envisas med att lägga in länkkoden i någon av bildkoderna vilket ju blir aningen förvirrat i kodningen. Får väl lägga in länkadressen och överlåta åt dig som läsare att själv klippa och klistra. =) Hur jag gjorde infärgningen kan du i alla fall se här: http://skrotboken.blogspot.com/2010/07/att-farga-in-med-kaffe.html

Glöm inte kolla de andra bloggarna som följer Skrotbokens SMAJ 2011. Där finns massor av inspiration att finna.

Inga kommentarer: