onsdag 7 september 2011

Helliden del 3, Utmaning 2

Den andra utmaningen vi fick på kursen bestod i att göra en layout där vi fick använda två mönsterpapper samt en stans + foto.
Jag har länge velat testa att klippa ut en ram ur mönsterpapper och bestämde mig därför för att göra just det. Nu fanns det inte så många mönsterpapper kvar som kunde vara lämpade för ändamålet så det fick bli detta giraffrutiga pappret x 2.
Bland högen av foton fann jag detta motiv från S och mitt besök på Köpenhamns Zoo.



Under dagen hade vi pratat om hur man kan lyfta fram del av motivet i fotot. På min layout valde jag därför att bygga upp fotot på höjden för att göra själva tigern mer markerad. Det gick åt tre likadana foton till det. Jag valde att använda mig av fjärilsstansen eftersom det var det enda djurbetonade som passade.



Fotohörn klippte jag också ut ur mönsterpappret.
Förutom det ovanstående gick det åt massor av distanskuddar!

Inga kommentarer: