söndag 25 september 2011

SMAJ vecka 38

Fortsätter lägga in kort till Skrotbokens Mini Art Journal.

Denna vecka fick jag samla tankarna kring ordet: Lycka

En sak som för tillfället gör mig påtagligt lycklig är de framgångar jag har rönt i arbetet med trädgården. Det känns så underbart att det efter de senaste 7 årens vanvård äntligen går framåt.
Nu önskar jag bara att jag hade gott om pengar också. Sååå mycket växter jag behöver. Det är i alla fall skönt att känna att ramarna börjar vara klara. Några få stötestenar kvar men det mesta har fått en struktur vilket gör att det kommer bli otroligt mycket lättare att hålla efter sen - när jag väl fått planterat något också.

Nåväl detta inlägg skulle gälla SMAJ och inte enbart trädgården även om mitt bidrag naturligtvis ändå har med trädgården att göra, annars hade jag inte svamlat på om den nu. =)



En igelkott får göra mig sällskap i lyckan över min trädgård. Att vanvårda en trädgård för i och för sig inte enbart med sig negativa saker, även om de eländiga mördarsniglarna har funnit sig lite för väl tillrätta. En ständig jakt pågår. En betydligt mer välkommen gäst är de små grodor som har hittat hit. Lummigheten kring dammen har väl inbjudit till detta.


Just i skrivande stund inser jag att baksidan inte är komplett utan en liten groda - den får du tänka dit så länge. Dags att gå och leta i skåp och lådor efter något material att "groda till".

Inga kommentarer: