onsdag 21 september 2011

Helliden del 5

Den layout som jag la ner mest tid på under kursen på Helliden var utan tvekan denna.
Jag har varit dålig på att göra layouter över huvudtaget under en låååång tid och att då göra en i en stil jag normalt inte jobbar i, krävde sitt engagemang. =)

Den har redan visats i ett inlägg på Skrotboken, ett inlägg som dessutom varmt rekommenderas - massor av inspiration. Du finner inlägget här.

Det ligger många goa sommarminnen inbakade i denna layout. Till exempel är glasunderlägget (av papper) en kär memorabilia då jag fick det av vår underbara kursledare Gabriella, som i sin tur har fått det med sig från sin tid i Palestina.


Det finns en del andra saker på layouten som minner om Helliden på ett väldigt direkt sätt. Gabriella vet. =)
Man måste ju gå på skattjakt ibland när inte rätt material finns i närheten. Läderremmen är förresten inköpt i butiken på Helliden. Ett trivsamt ställe att spendera pengar på.

Ja, det var årets skörd från sommarkursen. Jag hann med 11 layouter, ett julkort och en ask men den visar jag kanske en annan dag. =)

Inga kommentarer: