söndag 25 september 2011

SMAJ vecka 36

Ytterligare några bidrag till Skrotbokens Mini Art Journal skall bloggas.
För vecka 36 skulle vi tänka till omkring ordet: Viktigt

Det finns många saker som är viktiga för mig. Medan jag funderade över det hela föll blicken på ett MeaDow Lark papper med små journalingrutor med olika citat och liknade på. Två av dem har jag använt till baksidan av mitt kort, bilden till höger.
I det ena skar jag små springor där jag kunde sticka ner de små tagarna jag fick efter att ha delat den andra rutan i tre delar. I filosoferandet över vad som är viktigt behöver jag både se tillbaka, se till nuet och till vad som kan komma.


Citatet på kortet som fick härbärgera tagarna är välkänt i familjen. Det är pappas ständiga "valspråk".
Det syns inte så bra på bilden men fjärilen har också fått en omgång glossy accent för att framträda lite bättre.

Inga kommentarer: