onsdag 28 september 2011

Raport från julkortsverkstan

Efter ett långt uppehåll är det dags att presentera ytterligare ett par julkort.
Jag har jobbat så med att komma ikapp med SMAJ att annan korttillverkning har fått stå tillbaka lite.
Det är dessutom fortfarande för fint väder ute för att sitta inomhus med pyssel. Tids nog blir det mörkt, blött och kallt igen.

Ytterligare två kort har jag i alla fall fått till. Jag lär inte hinna göra de tänkta 52 korten (ett kort i veckan under ett år) men det spelar å andra sidan inte så stor roll eftersom jag inte lär behöva skicka så många kort själv.

Fortsätter dock med numreringen så får vi väl se hur långt jag kommer. =)
Idag är det dags för julkort nummer 15 och 16.
Först ett kort i traditionellt grönt och rött med några bruna inslag.


Därefter kort nummer 16 som går i blått och vitt.


Till båda dessa kort har jag använt mig av bokstäver som jag stansat ut med hjälp av mina diesfynd från Tradera.

Jag är mycket nöjd med dessa inköp.

3 kommentarer:

maxell sa...

Men Bi! Så läckra de där bokstäverna är. Nu var jag påmind... ;)

Å ja, det är underbara julkort. Gillar verkligen det blåa som är så vintrigt och härligt. Även det juligt juliga är snyggt på sitt eget sätt med ränderna och bokstäverna samt de söta dekorationerna.

Arvet sa...

Tack!
Ja, visst är de fina! Gillar dem skarpt. Har nog använt maskinen mer nu på sista veckorna än jag gjort på hela tiden innan.

Gillar Tradera-fynd. =)

maxell sa...

Jag förstår det. Å bra att den används! Det gillar jag. :)